Handelsbetingelser

1. KØB HOS Legwear.dk

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Legwear.dk, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Legwear.dk.
Legwear.dk opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden. 

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for: 

  • Valutaændringer 
  • Force majeure 
  • Leveringssvigt 
  • Afgiftsændringer 
  • Udsolgte varer og trykfejl

 

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. 
Legwear.dk forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Legwear.dk's hjemmeside.
 

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på Legwear.dk.
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny. 

5. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Legwear.dk's leverandører. 

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. 

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:

  • Dankort 
  • Mobilepay 
  • Efter aftale (kun erhverv) 
  • Forbrugsforeningskort 
  • Kontant (kun butikssalg)


Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med Legwear.dk. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder og offentlige virksomheder ske ved mail til: pks@legwear.dk 

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Legwear.dk. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Når du handler hos Legwear.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. 
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Ønsker du en ny vare, så send venligst en mail til: pks@legwear.dk
Når reklamationen er godkendt, krediteres varen på din faktura. Har du betalt med kreditkort, tilbagebetales beløbet til det anvendte kort.  

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Legwear.dk.

9. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Legwear.dk skal være forsvarligt indpakket.
Legwear.dk anbefaler, at varen returneres via GLS. På den måde er der mulighed for at spore pakken i deres systemer og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Legwear.dk.

Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

 

KØBEREGLER

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. 

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret. 

3. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne. 

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet. 

 

FORTRYDELSESRET

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til GLS eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Legwear.dk ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af Legwear.dk, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på: 

  • De kan nægte at modtage varen fra GLS.
    I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre GLS opmærksom på, at De straks kan returnere varen til Legwear.dk.
  • De kan modtage varen fra GLS og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Legwear.dk. 
    I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Legwear.dk.
  • De kan aflevere varen i butikken indenfor 14 dage. 

    Retur adresse er følgende:

    Legwear.dk
    Møllevænget 11
    7650 Bøvlingbjerg

    Mærk pakken "Retur" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Legwear.dk. Beløbet returneres ved at pengene sættes tilbage på det kort der er brugt ved købet. Alle produkter, der returneres til Legwear.dk skal være forsvarligt indpakket.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Legwear.dk anbefaler, at varen returneres via GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Legwear.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Legwear.dk.

3. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Legwear.dk, at De retter henvendelse til Legwear.dk på pks@lgwear.dk eller på telefon 69135109.